torstai 23. tammikuuta 2014

Kynsilakkakirja

Cutepolish:in videosta inspiroituneena halusin kirjoittaa kirjan. Valitettavasti tätä kirjaa on tehty vain yksi painos. Mutta hyvä juttu on että tälläinen on todella helppo tehdä itse. :)

Tarvitset vain suht paksu- ja valkosivuisen kirjan. Itselläni nurkissa retaji käyttämätön Ikean "Frusen" skräppäyskirja viime vuodelta. Se olikin omialtainen tähän hommaan. 


Lakat halusin järjestellä kirjaan värin mukaan, koska kiekoilla ne on minulla merkin mukaan. Värien tulkinnassa käytin omaa intuitiotani. :p 


Harmikseni minua ei ole siunattu kauniilla käsialalla, mutta se riittää että itse saan siitä selvää. :D Otsikot ovat englanniksi, koska ajattelin sen sopivan teemaan paremmin sillä kaikki lakkojen nimetkin ovat englantia. 


Kirja on tosi nätti vain katsellakkin, mutta se on myös todella hyödyllinen jos en keksi millä värillä lakkaisin.


Tälläinen projekti oli hauska toteuttaa. Kirjaan kulutettu aika tietenkin riippuu aivan lakkakokoelman suuruudesta.. Itselläni meni "pari" tuntia lähemmäs 300 lakan swatchaamiseen ja nimien kirjoittamiseen. 

Taas on ollut hiukan hiljaisempaa blogin puolella. Olen sairaalan vuodeosastolla työssäoppimassa ja siellä en käytä kynsilakkaa. Olen kyllä viihtynyt tosi hyvin tuolla osastolla, aivan ihana paikka. :) 

<3 Mira

6 kommenttia:

  1. Mahtava idea! Haluan joskus nähdä tuon kirjan. ;)

    VastaaPoista
  2. Tosi kiva idea vois itekki toteuttaa

    VastaaPoista
  3. Hei täähän on oikein oiva ajatus. :) Mietinnimittäin itse tässä juuri kun olen kaikki lakkani tikuttanut ja valinnan vaikeutta on juuri miten ne lajittelisin, niin voisi tietenkin tällaisen kirjan tehdä ja sinne lakat väreittäin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli ihan sama tilanne ja tää on ollu kyllä tosi toimiva, että merkeittäin on kiekoilla ja väreittäin tuolla kirjassa. :)

      Poista